8 februari

Igår kom jag och Johanna på att jag har vrit här i fyra veckor nu, känns både som att jag har varit här länge, och att jag nyss har kommit.

Idag kom det kunder vid 9 på morgonen, så en del hästar skulle provridas, och under tiden stannade jag kvar i stallet och gjorde klart allt där, och sen badade jag en häst som ska klippas i morgon! Sen käkade vi en rätt sen frukost... Direkt efter red jag en 7 årig valack, som har varit hingst ända fram tills nyss, den  har gått bruksprovet och breeders/falsterbo, en vääldigt fin häst, mjuk och fin att rida på! Sen fixade vi lite till i stallet, bytte lite i hagar och så innan vi käkade lunch!

Direkt efter lunch red ajg ett tioårigt sto, har ridit den ganska mycket innan, och de börjar märkas nu. Börjar få till den ordentligt nu, så det är roligt! Är fortfarande mycket jobb kvar på den, men den är väldigt trevlig att rida öch hoppa på!  Sen linade jag en 9 årig hingst, gick bra och han är väldigt lydig! Sen badade och friserade jag den direkt efter :) 

Idag har också en av 3 åringarna tagit ett stort steg frammåt, den är såå duktig, travar på stor volt i båda varven redan! Vi tränar också  på att visa dem vid hand då de antagligen kommer gå treårstesten, och den har förstått de redan från början, och travar väldigt fint vid visning, det är roligt att det ger så mycket resultat även om man inte tycker att man jobbar så mycket med dem!

Idag blev vi också bjudna på mat av Camilla på 51:an, såå snällt! Vi blev superglada, tack Camilla! Blav lite glass till en film nu när vi kommit tillbaka :) Och i morgon är jag ledig igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0