13 januari

sitter och kollar på fun whit dick and jane med Zelda och våran galna katt Tiger nu! Det är en katt som kommer från nått katthem, snäll och gosig men rätt jobbig! skriker typ hela tiden när man tittar på den o vill typ klättra upp i ansiktet hela tiden, men samtidigt blir den lite rädd om man går fort eller något så då gömmer den sig!

Nu har vi nyss kvällsfodrat åt alla hästarna, och innan de käkade jag korv med makaroner idag igen. Skivar dom när jag steker de, och sen ner i en djuptallrik så kan man äta med sked, och göra nå annat samtidig ;)

Idag har varit en rätt lugn dag, jag har ridit en ny häst, som påminner väldigt mycket och Cissis Rico som jag red rätt mycket där! Sen klippte jag en häst, ben+ansikte också och den blev nästan som en  annan häst, verkligen fin blev den! Har också rensat lite bland täckerna i foderkammaren, hängt upp alla snyggt och alla täcken som är likadana tillsammans, så nu behöver man inte riva bland alla täcken för att hitta ett ;D Har longerat två hästar också, den första var väldigt lydig, både framåt och bakåt vilket var väldigt skönt när man är van att antingen springa efter själv eller som Nisse, kan inte ens gå på en volt, och vet inte hur man saktar av utan man får göra volten mindre och mindre till han förstår! Den andra var lite ynge, men också väldigt lydig och lyssnade bra!

De sista vi gjorde var att hänga upp lite tvätt, beskydd och schabrak! Sen åkte vi och handlade lite på Tempo, blev typ mackor, pytt i panna, lättdryck och nån pan pizza. Är inte alltid sugen på att laga mat på kvällen när vi är klara så då är de bra att ha nåt som är enkelt att göra! Johanna är och träffar en kompis i Lund idag, så de är bara jag Zelda och lilla Tiger som ligger i sofforna nu! Ska kika vidare på Fun whit dick and jane nu, sen sleepa!

min tiger som är kvar där hemma, kanse världens mysigaste!

Kommentarer
Postat av: Elin Haga

Prova rotsaker i ugnen. Kostar lite o är gott! Sköter sig själv därinne i ugnen så du kan slappa medans det blir klart. ;)

2011-01-13 @ 23:20:34
Postat av: johanna

de låter krångligt.. och dessutom har jag inga sånna saker här.. haha ;D

2011-01-14 @ 20:39:02
URL: http://johannnnalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0