17 januari

Dagen började inte super, för när jag kom ner så stog en vattenkopp på igen. Och såklart hos en av mina hästar den här gången också, men först fodrade vi och sen skottade vi ut allt, blev två kärror blött spån och 3 kärror vatten tillslut. Blev ju lite sena då så vi var inte klara förns vid ca 11, vi brukar vara klara vid 10 annars.

Efter fikat släppte vi gäng två i skritten och red två hästar ivar och bytte lite i skritten imellan, fyllde vattenhinkar igen och gav den lucnh mat, så gick vi och käkade. Idag slog vi på stort och gjorde baguetter och potatisklyftor i ugnen och stekte någonting som jag inte minns vad det heter till (jävligt bra jobbat där..). Så fixade vi lite i stallet efter de, innan jag hjälpte en upp på en unghäst och longerade dem lite innan jag gjorde i ordning en 5-åring som jag skulle rida. fick lite hjälp av Camilla så gick det rätt bra tycker jag :)

Gjorde i ordning lite hästar efter det, och putsade alla saker vi använt idag, innan vi fodrade och fyllde på mer vatten! I morgon kommer det en till tjej som ska jobba här, ska bli kul, inte bara för att vi inte behöver skynda oss så mycket för att hinna med allting ibland utan också för att det är roligare att jobba tillsammans!

Ne, nu ska jag sätta igång ghost whisperer och kika några avsnitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0