20 januari

Känns som att det inte har hänt mycket alls idag fasten vi fått mycket gjort. Nu när Emma också har kommit så känns det inte som att vi är underbemannade som Camilla sa idag, jag måste faktiskt hålla med om det.. Idag har det varit en kund här och  provridit en massa vilket gjort att vi har gjort många hästar fina, jag har också klippt benen på en häst som skulle visas! Nu när vi är fyra som jobbar här (eller tre måndag till torsdag, vi är ju ledig en dag i var/vecka) så har jag börjat tagit maskinhallen på morgonen, fodra hö och krafft och fylla på vatten, ge unghingstarna kafft i hagen och sen mocka, fylla på mer halm, lägga in lunch mat och släppa ut de som ska ut. Tar ca en timme att göra det (9 boxar) då det är bädd i halmen, tar bara bort bajset och lägger ny halm ovanpå, både tidssparande och bra på vinter då det blir ganska varmt för hästarna ändå!

I helgen ska det vara hoppkurs här också, för Leif Nilsson. Har ärligt talat ingen aning om vem det är men han ska tydligen vara bra så det blir spännande att se! Kommer dock bli lite stressigt ibland, träningen håller på från halv tio till ca fem skulle jag tro, och då lär vi hinna rida några hästar på lunchen också!

Har hänt en hel dej sjukt roliga saker idag också! Tänker dock inte skriva allt här men jag kan ju tala om att Zelda först var så upprymd över sin trisslott och vad hon skulle köpa om hon vann att hon glömde sin kasse inne i affären, och när vi nästan var hemma igen så letade hon hysteriskt efter sin chokladkaka men den hade hon tydligen glömt på affären, som hon fick åka tillbaka till själv då, och när vi kom hem skulle hon också öppna sin oboypåse som gick sönder nästan hela vägen ner så rätt mycket rann ner på bordet, Haha!

Idag har det varit soligt i princip hela dagen, känns jäkligt skönt faktiskt, dock har vi sluppit gått i leran då de har varit -1 ute, känns jävligt skönt faktiskt, hoppas på fler sådana dagar :) Nu sitter Johanna Zelda och Emma och kollar på nån skräckfilm, jag hatar skräckfilmer så jag har startat Ghost WHispererboxen på datan istället (:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0