24 januari

Glömde faktiskt att skriva igår.. haha ;D men igår var det också kurs här hela dagen, var ltie mer banhoppning med olika linjer. Gick bra för allihopa hårifrån tycker jag! På lunchen red vi en varsin häst i ridhuset också, jag red en hingst som är 6 år e:contender tror jag! När kursen var slut red jag en ponny e:poetic justice i ridhuset. Han var verkligen fin att rida på, fortfarande väldigt på men hyfsat avslappnad ialla fall!

Idag tog vi in 3-års hingstarna och jobbade vidare med dem. Borsta, sätta på skydd, gjord och så lite arbete i boxen innan vi hängde på dom. Dom är verkligen superduktiga, lätta att jobba med och de lär sig så fort! En har också haft sadel på sig och det gick bra. Efter det tog vi in två andra unghästar som jag tror de också är 3 år, och borstade  på och tvättade rent ett sår på ena, de är också duktiga men lite mer försiktiga.

Efter lunchen red jag ett sto e toulu(heartbreaker). Tycker väldigt mycket om den, lagom framåt och lätt i sidorna. Direkt efter red jag ett 10 årigt sto som jag ridit ganska mycket innan, det gick inte så bra till en början men sen kom Camilla och hjälpte mej, gick lite bättre men inte helt ok. Hoppade några små språng  på ett kryss också och det kändes bra!

Sen tog jag in lite hästar och hjälpte Zelda göra i ordning en häst hon skulle rida, innan jag gjorde i ordning ponnyn som jag red igår, som skulle visas. Så visade jag den och den skötte sig väldigt bra, hoppade en liten bana också, som låg på ca 110. Mycket grym ponny som var väldigt lättriden på hinder fast den blir het, jag hade inte hoppat den innan så det kändes väldigt bra, tyvärr passade inte ponnyn kunden, men kul för mej då den stannar längre! I morgon är Zelda ledig, så det blir jag Emma och Johanna då, ev skulle vi åka till en ridsportaffär som de var rea på, vi hann inte de idag då de va lite kunder här på förmiddagen också!

Idag tog jag och Emma också bilden till Sjöbo, för att handla. Här i närheten finns bara små affärer där det är sjukt dyrt, och då menar jag verkligen dyrt! Idag handlade jag mat, ost, bröd och allt sånt för en månad ungefär, blev 600. Så mycket billigare än  på små affärerna!

Nu ska jag nog ta och se på ett avsnitt Ghost Whisperer innan jag går och lägger mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0